Priča o persilu

Persil, prvi samodejstvujući detergent za veš u Nemačkoj
1907
Bela dama započinje svoju reklamnu kampanju za Persil
1922
Rat je završen, Persil se vratio
1950
Persil 59 - Najbolji Persil u istoriji
1959
Persil 65 - kontrolisana količina pene i nega odeće
1965
Persil 70 - Jednoglasno "naš najbolji"
1970
Persil - nešto na šta možete da se oslonite
1973
Persil Liquid - alternativa za prašak
1987
Persil Supra - Visoko koncentrovana čistoća
1990
Persil Color - Zaštita za sjajne boje
1991
Persil Megapearls - Mikrokapsule umesto praška
1994
Persil Tabs: tablets for the washing machine.
1998
Persil Sensitive: Za ljude sa osetljivom kožom
1999
Persil Expert: Najbolje Persil perfomanse do sada
2011
Persil Black Gel
2012
Persil Expert: Savršena čistoća već na 20°
2013
Persil Expert Lavender Freshness
2014

1907

Persil, prvi samodejstvujući detergent za veš u Nemačkoj

1907. godine, Henkelovi hemičari uspeli su da preokrenu postupak pranja. Oni su kombinovali natrijum-silikat sa natrijum-perboratom, koji su oslobađali fino raspršene mehuriće kiseonika pri zagrevanju veša. Za razliku od hlora koji je korišćen do tada, Persil je izbeljivao veš na naročito nežan način i bez mirisa. A radio je i više od toga: oslobodio je domaćice od napornih poslova koji oduzimaju vreme, trljanja, mešanja i udaranja veša.

Prvi samodejstvujući detergent za veš je rođen: Persil. Njegovo ime izvedeno je iz naziva najvažnijih sastojaka: perborata i silikata.

1922

Bela dama započinje svoju reklamnu kampanju za Persil

Njen je lik poznat generacijama ljudi: dama obučena sva u belo, a u levoj ruci nosi kutiju Persila. Belu damu je stvorio slavni berlinski umetnik i karikaturista Kurt Hajligenstaedt, koga su 1922. godine angažovali za dizajniranje Persilovog plakata.
Ali Bela dama nikako nije samo lik iz mašte. Ona je bila umetnikova osamnaestogodišnja prijateljica. Hajligenstaedt ju je odveo u modni butik na trgu Aleksanderplac u Berlinu kako bi ona kupila belu haljinu, a ona mu je morala pozirati kao model sa florentinskim šeširom i kutijom Persila. Ta se dekoracija zatim našla na metalnim bilbordima, plakatima, zabatima kuća i uličnim satovima.
Decenijama, uvek ista, ali obučena po najnovijoj modi, Bela dama ostaje središnji reklamni karakter Persila.

1950

Rat je završen, Persil se vratio

Čini se da su svi samo čekali da se to dogodi. Kada se Persil nakon Drugog svetskog rata vratio na police prodavnica, 75 posto zaliha bilo je gotovo trenutno rasprodato. Za mnoge je povratak Persila značio povratak u normalan život i povratak mira.

1959

Persil 59 - Najbolji Persil u istoriji

Prvi sintetički izuzetno snažan detergent u Nemačkoj takođe je Henkelov proizvod. Nazvan je Persil 59, po godini plasiranja na tržište. Sintetičke anionske površinski aktivne supstance, sredstvo za stvaranje više pene i svež miris bili su novi sastojci najboljeg Persila na svetu. Nije se promenila samo formula – ambalaža je takođe znatno promenjena.

1965

Persil 65 - kontrolisana količina pene i nega odeće

U 1960-im godinama savremene mašine za veš sa bubnjem našle su se u svim domovima brzinom munje. Detergenti za veš morali su se prilagoditi kako bi držali korak sa tom inovacijom. Stoga je 1. januara 1965. godine Henkel na tržište plasirao novi Persil 65. Njegova posebna karakteristika su inhibitori pene koji su služili za kontrolisanje količine stvorene pene koja nastaje usled temperature, što je bio važan preduslov za mašinsko pranje veša.

1970

Persil 70 - Jednoglasno "naš najbolji"

Persil 70 bio je bioaktivan, izuzetno snažan detergent za borbu sa najtvrdokornijim flekama. Persil 70 nudio je negu odeće koja prodire do samih vlakana za sve vrste tkanina, što je 1970-ih godina pre svega bila sintetika. Kad se Persil 70 pojavio u prodavnicama sa novodizajniranom ambalažom, bio je dostupan ne samo u Nemačkoj, već gotovo u čitavoj Evropi.

1973

Persil - nešto na šta možete da se oslonite

Henkel je ponovo promenio i poboljšao formulu proizvoda. Po prvi put se pojavio detergent koji sadrži sredstva za sprečavanje korozije koja su dodana kako bi se veš mašina zaštitila od rđe.
Predstavljen je novi slogan za promociju proizvoda koji će se zauvek urezati u sećanje ljudi: Persil – nešto na šta možete da se oslonite.

1987

Persil Liquid - alternativa za prašak

Henkel je opet proširio Persilov asortiman, ovaj put Persil Liquid-om, proizvodom koji je bio revolucionaran za već postojeću tržišnu nišu.
Veoma visok udeo površinski aktivnih supstanci je ovaj tečni detergent učinio veoma moćnim sredstvom za odstranjivanje fleka, čak i na niskim temperaturama do 60 stepeni.

1990

Persil Supra - Visoko koncentrovana čistoća

Henkel nastavlja da olakšava život domaćica. Persil Supra je detergent u pakovanju od 2 kg koji ima snagu klasičnog pakovanja Persila od 3 kg. To je omogućeno jer je detergent koncentrovan. Prašak detergenta Persil Supra je kompaktan, njegova težina je smanjena korišćenjem učinkovitijih aktivnih sastojaka. Henkel je na tržište plasirao i Persil Perfume-Free, detergent za veš bez mirisa.

1991

Persil Color - Zaštita za sjajne boje

1994

Persil Megapearls - Mikrokapsule umesto praška

Pet godina su Henkelovi istraživači nastojali pronaći način za visoko koncentrovanje aktivnih sastojaka. Ključno je bilo otkriće potpuno nove tehnologije proizvodnje, a time i nove generacije detergenata za veš: biseri umesto praška. Sada se 290 mililitara klasičnog praška može zameniti sa samo 95 mililitara novog detergenta.

1998

Persil Tabs: tablets for the washing machine.

Convenience is the magic word: How can we make washing as simple and convenient as possible for consumers? Henkel finds a solution here too: Universal detergent in tablet form. Persil Tabs are made up of highly concentrated active ingredients that are separated into two phases, clearly recognizable by the blue and the white side. The ready doses only have to be placed in the dispensing drawer – and the washing can begin.

1999

Persil Sensitive: Za ljude sa osetljivom kožom

Kako bi se prilagodio potrebama ljudi koji imaju osetljivu kožu i pate od alergija, Henkel se udružio sa Nemačkim udruženjem za alergije i astmu kako bi razvio proizvod koji ispunjava očekivanja pri pranju veša, a istovremeno je vrlo nežan za kožu: Persil Sensitive.

2011

Persil Expert: Najbolje Persil perfomanse do sada

Henkel potvrđuje svoju posvećenost potrošačima u Centralnoj i Istočnoj Evropi predstavljajući koncept boljeg pranja koji kombinuje efikasnost, praktičnost i zaštitu životne sredine.
Zahvaljujući novim kapsulama za uklanjanje fleka u formuli praška i tečnih proizvoda za uklanjanje fleka u gel formuli (enzim pektat liaze) novi Persil Expert nudi potrošačima superiorni kvalitet, veću učinkovitost i prema tome i bolje pranje za savršenu čistoću.
Sa ovom inovacijom Persil Expert formula praška je postala tako jaka da potrošači mogu sada dozirati čak 20% manje: umesto prethodnih 100g, sada je dovoljno 80g detergenta po pranju - što je dobro i za potrošače i za životnu sredinu.

2012

Persil Black Gel

Sa Black Fix formulom, inovativni Persil Black Expert Gel nudi specijalnu zaštitu za tamnu i crnu odeću i efikasno uklanja čak i najtvrdokornije fleke. Zahvaljujući novom Persil Black Expert-u, crna nije samo lepa, već i ostaje lepa..

2013

Persil Expert: Savršena čistoća već na 20°

Inovativna formula sada nudi savršenu Persil čistoću već na 20°. Istovremeno pruža uštede u energiji i daje sjaj beloj odeći i odeći u boji.

2014

Persil Expert Lavender Freshness

Novi Persil Expert Lavender Freshness omogućava odlične rezultate pranja već na niskim temperaturama sa jedinstvenim mirisom sveže lavande. Proizvod je dostupan u formi praška i gela.