Persil

Budućnost je tečnost

Persil transformiše tržište deterdženata

Važne prekretnice za razvoj održivog tržišta deterdženata

Pranje jednom od poslednjih inovacija tečnog Persila nije samo nenadmašno iskustvo u smislu vrhunske čistoće i svežine, već i važan doprinos u pravcu održivije potrošnje. Sastavni deo Persilove globalne marketinške strategije je da transformiše tržište deterdženata prema inovativnim tečnim segmentima. „Do 2020. godine inovativni tečni segmenti, uključujući gel i kapsule će imati 55% od ukupnog tržišta deterdženata.“, kaže Georg Barata-Dragono, potpredsednik kompanije Henkel, odgovoran za segment sredstava za pranje veša...“. Međutim, ova transformacija tržišta deterdženata se neće dogoditi sama od sebe. Za to su neophodni posvećenost strategiji brenda i odgovarajuće investicije. Zato je Persil došao na ideju da pokrene program „Budućnost je tečnost“.

Na primer, na tržištima u razvoju, performanse Persil tečnog deterdženta su se nedavno poboljšale i ponovno su lansirane sa jedinstvenom, inovativnom formulom koja sadrži termostabilni koktel enizma. Za razliku od običnih enizma ova nova generacija "odstranjivača mrlja baziranih na prirodnim supstancama" zadržava moć uklanjanja mrlja čak i u toplim klimatskim uslovima u kojima dnevne temperature mogu lako da dostignu 40°C. Da bi se potrošači informisali o konkretnim prednostima pranja tečnim deterdžentima u odnosu na pranje praškom Persil emituje obrazovne TV spotove. Drugi ključni element Persilovog programa "Budućnosti je tečnost" je da se aktivno radi sa strateškim trgovinskim partnerima na konceptima marketinga za kupce i upravljanja kategorijama da bi se potrošači u prodavnicama uspešno usmerili ka održivijim izborima tečnih proizvoda.

Zašto je pranje veša tečnim deterdžentom bolje za životnu sredinu od pranja praškom? Postoji nekoliko aspekata u okviru lanca vrednosti koji doprinose tome da su tečni formati Persil-a "zeleniji" izbor u odnosu na prašak:

“Zeleniji” izbor u odnosu na prašak

  • Sirovine: Tečni Persil sadrži veći udeo sirovina baziranih na obnovljivim materijama u odnosu na prašak
  • Proizvodnja: Proizvodni procesi tečnih deterdženata zahtevaju 80% manje energije u odnosu na procese za proizvodnju praška
  • Investicije: Persil ulaže proporcionalno više u modernizaciju i efikasnost svojih fabrika za proizvodnju tečnih deterdženata.
  • Logistika: Doza tečnog Persil-a je do 66% manja u odnosu na dozu praška što dovodi do značajne uštede energije i CO2 uštede u logistici

A šta je sa ponašanjem potrošača u fazi korišćenja?

80% od ukupnog CO2 otiska nekog deterdženta ostavlja se tokom faze korišćenja, dok uzimanje sirovina, proizvodnja, logistika i odlaganje svi zajedno uzrokuju samo 20% od ukupne emisije CO2. S obzirom da je mašina za pranje veša uključena u fazu korišćenja koja zahteva mnogo energije da zagreje vodu i da je okreće, postaje jasno zašto faza korišćenja ima tako dominantan uticaj.

Potrošači biraju temperaturu pranja i program i time uglavnom utiču na ukupan CO2 otisak deterdženta. Zato je od ključnog značaja da se potrošači obrazuju u skladu sa tim.

Da bi se ​​podigla svest i usmeravalo održivo ponašanje prilikom pranja veša Persil je osmislio novi logo za pranje na niskim temperaturama koji se štampa na pakovanjima Persil deterdženata od 2017.

Na ovaj način Persil svaki dan podstiče milione potrošača da smanje temperaturu vode i da usvoje održiv način pranja veša.

Za razliku od praška, tečni deterdženti se rastvaraju odmah u dodiru sa vodom. Iz tog razloga je spremnost potrošača da smanji temeraturu pranja veća kada peru sa tečnim deterdžentima – što još jednom Persil tečne deterdžente čini održivijim izborom u odnosu na prašak za veš.